להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> עלהיעוד נסיון
על הייעוד

"ייעוד הוא החלק שלנו בתוכנית האלוהית, אפשר לדבר עליו בהרבה דרכים אבל הדרך הפשוטה ביותר להתייחס לייעוד היא המתנה שיש לנו לתת לעולם, האופן שבו אנו הולכים לתרום למרקם הכולל.
אין ישות על פני האדמה שאין לה תפקיד מאד ספציפי, מאד ייחודי בתוך התוכנית האלוהית וברגע שהיא מפעילה את החלק שלה, התוכנית האלוהית כולה ממשיכה להתקדם לעבר ייעודה או תכליתה הגבוהה ביותר שהיא להפוך את כל הממד הזה, את כול הממד הנראה לעין, לאלוהים חיים". (שי טובלי)

האם חשבתם פעם מי אתם ומה באתם לעשות פה?
רבים מאיתנו, בשלב כזה או אחר של החיים מתחילים להגות בשאלת הייעוד. ההורים לוחצים עלינו למצוא את הייעוד שלנו, המורים שלנו דוחפים אותנו לגלות את ייעודנו, ובחברה בכלל יש מן שיח, לעיתים לא מודע ומעורפל למדי שאומר לאדם "שהוא חייב לגלות את ייעודו".
אך מהו בכלל ייעוד? האם זה המקצוע שנבחר?
במילון "אבן שושן" יש למילה "ייעוד" מספר הגדרות:
קביעה, מינוי, בייחוד בענייני אישות
הבטחה
תעודה, תפקיד, שליחות
הכוונה, זימון, עריכה
כאשר אנחנו מתבוננים על ההגדרות, ניווכח שבד"כ כשאנחנו מתלבטים בעניין הייעוד, אנו בעצם שואלים: מה התפקיד שלי בעולם? מהי השליחות שלי?
נתבונן מה הדתות מספרות לנו על שאלת הייעוד?
הנצרות הקתולית מספרת לנו שייעודנו הוא להגיע לגן- עדן, מלכות שמיים לאחר המוות. הפרוטסטנטים מאידך מדברים על לעשות מעשים טובים ולחיות חיי משפחה מהוגנים, ייעודם של הבודהיסטים וההינדואים המאמינים הוא להגיע להארה וייעודם של היהודים הוא כמובן לסבול, או מצד שני להיות אור לגויים. וברצינות, ייעודו האמיתי של אדם יהודי הוא בקידוש חייו- שחיי היום יום שלו יהיו רוויים קדושה והתעלות רוחנית תוך כדי הקפדה על קיום מצוות.
המאמין המוסלמי הסופי מוצא את ייעודו בשאיפה לחזור להיות חלק מהאיחוד הקדום, לחזור ולהיות נפש המכירה את אלוהים, כאשר תהליך זה נעשה דרך כניעה והכרה.

כך שבאדם יש כמיהה בסיסית ומולדת לגלות ולחשוף את ייעודו, את חלקו בעולם, את משמעותו. ככל שאנו ממוקדים ומודעים לכמיהה הזאת, כך היא מגלה את עצמה יותר ויותר.
אחד מהגילויים של כמיהה זו היא ההתעוררות לעובדה שאנו כאן כדי ללמוד בשביל המקור ולא בשבילנו. אז היבט חשוב מתעורר בנו- אנו מגלים שטמון בהווייתנו קידוד- יעוד מסוים של למידה שעלינו לגלם. הקידוד הוא ההיבט הייחודי שאותו הגענו לחיות ולהביא לפריחתו המלאה, הוא הייעוד הנשמתי שלנו. הייעוד הוא החלק שלנו בתוכנית האלוהית, הוא המתנה שיש לנו ורק לנו כביטוי ייחודי וחד פעמי לתת לעולם, התרומה הייחודית שלנו למרקם הכולל.
דוגמאות לקידודים כאלה, אשר עלינו לעמול במשך תקופות חיים רבות כדי להביא אותם לשיא פריחתם יכולים להיות: חמלה, מערכות יחסים מוארות, דממה, יופי, נשיות או גבריות מוארת, אינטליגנציה קוסמית, קסם ומסתורין...הרשימה הזאת היא אינסופית- כטבעו של אלוהים. אין בעצם אפילו אספקט אחד בחיים שלא אמור להבשיל ולהיראות בסופו של דבר כתשובה לשאלה: איך אלוהים היה נראה אילו הוא היה מגיע לכאן ומגלם את ההיבט של חכמה, חמלה, אהבה וכן הלאה. אנחנו אמורים אולטימטיבית, להפוך להיות התשובה החיה לשאלה הזאת-

תשובה מוגשמת, אקסטאטית ומאושרת.
אחד הדברים שמלמדים אותנו על היותנו נשמה בתוך גוף הוא המשיכות שלנו, הדברים שגורמים לנו להתרחב ולחוש את עצמנו קיימים.
משיכות כאלה יכולות להתבטא, לדוגמא דרך חיות אליהם אנו נמשכים, מראות ונופים על כדור הארץ, פעילות גופנית, אמנות מסוימת שגורמת לליבנו להתרחב, מילים שמעוררות בנו השראה, תורות רוחניות או אנשים שנוכחותם מרוממת אותנו.
ייעוד יכול לחשוף את עצמו באמצעים נוספים, בעיקר דרך יצירה, שהנעלה בהם למטרתנו היא השירה, וכן דרך תפילה.
השירה היא הדרך שלנו לבטא את הפנימיות העמוקה ביותר שהננו, את הדרך הייחודית בה אנו תופשים את העולם. השירה עוזרת לנו לבוא במגע אינטימי עם תמצית ההוויה והמשיכות העמוקות ביותר שלנו.
דוגמא לשירה מקודשת שכזאת, שירת נשמה, היא שירתו של המורה הסופי הנודע:
ג'לאל א-דין רומי
"עירום ועריה אדם רץ לנהר.
ענן של צרעות במרדף חם.
הצרעות הן רבבות תשוקותיו המתקבצות
והמים הצוננים, העמוקים הם
ההיזכרות יקרת הערך.
אלוהים, אלוהים,
אין מציאות מלבד האלוהים
ישנו רק האלוהים.
אם יזקוף את ראשו,
ישובו הצרעות הללו ויעוטו עליו שוב!
חברים, נסו לנשום מים
היו לנהר.
הצרעות תמיד מאבדות עניין".
(מתוך הספר "שיר אחד", תרגום גיל רון שמע)

לתפילה יש את הכוח של בניית יחסים עם המקור, עם המסתורין, עם הממד הבלתי נודע של החיים. "תפילה מכוונת אל העבר השני של הגדה, המקום שממנו כולנו נושמים, המקום שממנו אנו מקבלים את האנרגיה, ואנחנו אפילו לא יודעים מהו. חיזוק הקשר עם המסתורין קורה עם כל סוג של תפילה, אבל כאן אנחנו מדברים על תפילה שהיא מכוננת, מעוררת ומעודדת יעוד. התפילה היא פנייה מתמדת אל המימד המסתורי, הלא נודע, לגלות מהו חלקי בתוכנית הכוללת".(שי טובלי)

דוגמא לתפילה כזאת יכולה להיות:

"אלוהים עזור לי להפוך להיות בבואתך,
שקופה וצלולה משקפת את אורך.
אני מתפללת שליבי יהפוך להיות ליבך
ושרצוני רצונך.
עזור לי להיזכר ממש, שאני ביתך
שאין לי אב אחר מלבדך."

***

את הייעוד ניתן לעורר בעוצמה רבה באמצעות התרפיה דרך שחזור גלגולים ודרך הרגרסיה לחיים בין גלגולים. כאשר אנו עושים רגרסיה לחיים קודמים אנו יכולים להתחיל לבוא במגע עם הנושאים העיקריים אשר אותם בנו ללמוד, לפתח אותם ולהביאם לפריחה.
הרגרסיה לחיים בין גלגולים מאפשרת לנו לראות את התמונה השלמה של מסע הנשמה שאנו עוברים, ודרך הקשר זה להתעורר אל יעודנו העמוק ביותר, להתעורר לאופן בו אנו אמורים לשקף את החיים ולשרת אותם.
אז אם הנכם סקרנים לגבי שאלת הייעוד שלכם, סקרנים לגלות מהי מתנתכם הייחודית לעולם, אני מזמינה אתכם לצלול עימי אל מסע שיש לו התחלה אך אין לו סוף...
אשמח ללוות ולהדריך אתכם אל תוך הלא נודע
בברכה, הלה

הלה אשחר
    thesoulsjourney@gmail.com

077-44-202-40

052-376-3486

צור קשר

לייבסיטי - בניית אתרים